Palacsinta

2013. április 19., péntek

     PALACSINTA! Nem csak édesen, de sósan is isteni szajrét lehet összedobni belőle.
Mikor elkezdtem a fogyókúrát, fehérjeturmixokkal kínoztam magam. Ebédre ettem valami ebédnek mondhatót, de vacsorára kizárólag turmix. Mondanom sem kell, hogy néhány hét múlva kopogó szemmel, és árvizet generáló, csorgó nyállal figyeltem, ahogy férjem két pofára tömi az anyám által készített VANÍLIAKRÉMES palacsintát. Szavamra, állatkínzás volt. Imádom, a kedvencem, és anyám ezt tudta. És csak röhögött, mikor ezt szóvá is tettem Neki....
     Fel kellett kutassak egy zabpalacsinta receptet, mert nem hagyott nyugodni, hogy nélküle kell leélnem a hátra lévő életem, feltéve, ha nem akarok megint rég elfeledett sziámi ikertesómmal parasztnintendózni.

Recept:

- 200 g zabkorpa
- 3 db tojás
- tej
- só
-olívaolaj

Kiméred a 200 g zabkorpát, hozzázluttyantod a 3 tojást, majd ráöntesz annyi tejet, hogy a trutyi palacsinta sűrűségű legyen. Kellemesen folyós, de ne túl híg. Megsózod...természetesen.
Ezt a tésztát beteszed 1 órára a hűtőbe, addig pedig csinálod a dolgodat. Teszel veszel, vagy mint Nigella Lawson, bezabálod a hűtő tartalmát, hogy legyen hely a csudifinom palacsintának. Ezt persze a fogyókúrázóknak nem ajánlom.
Lejárt az idő!!! Kivesszük a tésztát, ami már sűrűbb halmazállapotot vett fel. Öntünk bele kb. 1-2 ek olívaolajat.
Fogjuk a frankó piros pöttyös palkósütőnket, és kisütjük a palacsintát. Még dobálni is lehet, de arra mindenki készüljön fel lelkileg, hogy mire kisül a nagyjából 10-15 db palacsinta, befonja a szemöldökét. Nem olyan gyorsan sül, mint a fehér lisztből készült testvére, de mentségére szóljon, hogy cukorbetegek is bátran ehetik raklap számra, egy kis diabetikus lekvárral, kakaóval.

Aki pedig sósan szereti, ott van a HÚSOS PALACSINTA!!

De gyönyörű  ál burrítót is lehet belőle készíteni: (húsvétkor jutott az eszembe, mikor is azon töprengtem, hogy hogyan dobhatnám fel a sonkát és tojást)

Veszel egy palacsintát, az egyik szélére rápakolsz egy salátalevelet. Arra jön rá a csirke/sonka/szalámi, majd a tetejére tojáskarikák, és sajt. Meglocsolhatjuk fokhagymás natúr joghurttal is (Én meg szoktam). Ezt szépen felgöngyöljük, és boldogan, vállunkat veregetve elfogyasztjuk azt!!
Apropó, ezt a Zsófi-féle burrítót a férjem is szereti...:)

Röviden összefoglalva, uccu, és essetek neki. Még Norbert is 1-es kóddal jelöli a korpát (ezt azok kedvéért, akik az U-val kelnek, fekszenek)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

ZABirodalom Copyright © 2013